Erfarenhetssidans - Gästbok



Kommentar:
Käkade 4 stycken Zopiklon för 25 månader sen. I tvä år hade jag en helt otrolig yrsel och huvudvärk, men tack gode gud att den har försvunnet.
Men vaknar fortfarande varje morgon att det bränner i hela kroppen. Plus att mina geléaktiga ben aldrig överger mig.
Allt detta av fyra stycken zopiklon.
Vågar inte ens tänka på hur ni mår som ätit bensodiazepiner under en längre tid mår.
Polisen säger att dom ska få bort narkotikan i landet. Dom kan ju börja med att stänga ner apoteken som tjänar massor av pengar på tablettberoende.


Added: December 23, 2017
Delete this entry Svara Se IP adress


Kommentar:
Hej Chobbe, så roligt att höra av dig! :) Tråkigt att höra att du mår så dåligt, jag önskar från djupet av mitt hjärta att du framöver kommer att må bättre.
Jag känner så väl igen din situation, då man får börja dagen med att slänga i sig lite frukost så att tabletterna inte tas på fastande mage. Man är livrädd för att slarva bort en enda tabletter, hålla koll på apotekets öppettider vid helger, och rädslan för att tabletterna inte finns på lager. För min del så skapade det jättemycket stress, och det malde nog runt, runt i huvudet mer än vad jag förstod.

Nja, jag är nog inte riktigt bra än, jag skrev nog lite otydligt. Men samtidigt så försöker jag glädja mig över de besvär som har gått över. Vad som nu har släppt, under den sista månaden, är den brännande känslan i huden, stickningarna och i panik vilja krypa ur mitt eget skinn. Min kemiska ångest har släppt, men det hänger ändå i genom en mycket stark nervositet. Tål inte allra minsta stress.
Vad som kvarstår är en extrem svaghet, skakningar,inre vibrationer och "rampfeber". Har inte blivit av med min tinnitus, men det är det minsta bekymret, och något som jag egentligen inte bryr mig om. Kanske för att det inte skriker högst, eller "står först i kön".

Ibland undrar jag om det hela kanske är över, men att kroppen fortfarande är kvar i ett stresstillstånd p.g.a. att jag har fastnat i ett negativt tankemönster. Men under de 5 gånger som jag har haft fönster, under några timmar,så har jag mått hur bra som helst, och det var inget fel på konditionen.Ångesten blåste bort på ett ögonblick.
Så jag försöker verkligen att ha positiva tankar, men under kvällen så har jag "gnällkvarten". Försöker också med yoga och meditation. Den enda att göra är att låta hjärnan vila, undvika stress, och distraktion. Men jag känner att det går åt rätt håll, upplever inte heller rusningarna och känslan av influensa.

Sjukvården verkar fortfarande vara en katastrof för de flesta. Hade i förra veckan kontakt med min läkare på VC. Hon har nu på många olika sätt fått klart för sig vad det är fråga om. Att hon hade fel gjorde inte saken bättre precis, hon satte ut taggarna ännu mera och är på gränsen till otrevlig. Så det är väl av ren stolthet, och för att skydda sig själv, som hon fortfarande mycket irriterat behandlar mig som en hypokondriker.

Du har helt rätt Chobbe, du bör nog trappa ned på Lyrica. Enligt senaste rön så går de ju på samma receptorer som benso, och tar man dessa, efter att man har nollat, så retar de nervsystemet väldigt mycket. Tyvärr så är det också svår att sätta ut, ungefär som benso, så därför blir det nog ganska besvärligt om du ska sänka dosen, eller sätta ut samtidigt. Det känns så tråkigt att skriva negativt om något som kanske fungerar för dig! Men tyvärr så reagerar hjärnan på alla sorters kemiska substanser, och vill läka i fred.

Som jag nog har skrivit förut så är jag helt smärtfri utöver besvären från återhämtningen. Hade under 20 års tid en helvetisk värk, och fick diagnosen "kronisk smärta". Men jag förstår nu att det var tabletterna som skapade så mycket fysiska besvär. Jag tror knappast att det är sant!

Ursäkta om jag inte kommer ihåg, men står du på nedtrappning nu, eller har ni bestämt att du skjuter på det till framtiden?
Vi håller kontakten Chobbe, vi förstår varandra till 100%, och vet hur den andre har det. KRAM! :)


Added: December 4, 2017
Delete this entry Svara Se IP adress


Kommentar:
Hej Sabina. Grattit till ditt "stora" tillfrisknande hört fler som talar om 2 år när det gäller benzo, nu ska du se att det värsta är över och du blir åter herre över din kropp. Jag tar mediciner 3grr/ dag 400mg gabapentin 3gr paracetamol 180mg kodein samt 6,25mg stesolid vet inte riktigt hur jag ska göra blir trött av gabapentin ska kanske börja med att sänka den lite försiktigt. Förövrigt så mår jag så pass dåligt att jag inte vågar fatta hur jag egentligen mår trots min relativt stora kunnskap om mediciner nå ja benzo å kodein i alla fall skönt att denna sida finns så att vi kan hjälpa varandra. Än en gång ett stort grattis till ditt tillfrisknande Mvh. Chobbe.

Added: December 3, 2017
Delete this entry Svara Se IP adress


Kommentar:
Tack Sabrina. Din information ger hopp. Äter inga mediciner över huvudtaget. Kommer nog aldrig göra det heller om det inte är hundraprocentigt att det gäller liv och död. Läkemedelsindustrin är ju ingen industri som man vill stödja direkt.

Added: November 23, 2017
Delete this entry Svara Se IP adress


Kommentar:
Hej Mattias! Det är jättesvårt att avgöra vad det kan bero på, det kan finnas så många olika orsaker. Tar du några andra mediciner som kan ha detta som biverkan? Tyvärr så har jag bara det tråkiga svaret att det bara är en läkare som kan avgöra vad det beror på, och som tar blodprover. Jag hade denna känsla i 1,5 år p.g.a. abstinensen, men nu har det gått över. :)

Added: November 23, 2017
Delete this entry Svara Se IP adress


Kommentar:
Hej.
Kan inte någon som haft den här brännande känslan i kroppen och blivit av med den skriva om det.
Jag har haft den i 2 år nu och det är sjukt jobbigt. Likadant med mina värkande ben.
Mattias


Added: November 22, 2017
Delete this entry Svara Se IP adress


Kommentar:
Mattias! Det här med en brännande känsla i kroppen, och svaga värkande ben, är klassiska abstinenssymtom. Jag känner så väl igen det, och det verkar drabba de flesta. Det är starkt av dig att orka motionera, det mår kroppen bara bra av. Men för vissa så har det motsatt effekt, och allt blir bara värre. Men huvudsaken är ju att det fungerar för dig, och inte gör det hela värre.

Det är beklagligt att sjukvården är så okunniga om det här, och det verkar inte bli bättre. Det enda jag orkat, för att fördriva tiden, är att läsa allt jag kommer över om det här eländet. Har på flera ställen läst att även en mycket kort period med benso kan reta nervsystemet beroende på känslighet. Så jag har all respekt för dina besvär.
Precis som du skriver så är det jättebra att hålla kontakt med andra för att få stöd, och jämföra symtom. Då vet man att man inte är tokig, eller inbillningssjuk.
:)


Added: November 19, 2017
Delete this entry Svara Se IP adress


Kommentar:
Hej.
Ligger nu i sängen,klockan är fem. Det bränner i hela kroppen. Otroligt jobbigt och irriterande. Den här brännande känslan känner jag hela tiden när jag vilar på något sätt.
Mår faktiskt hyfsat när jag orkar aktivera mig. Svag huvudvärk och yrsel och mina svaga,värkande ben är det enda som stör.
Klara faktiskt av att springa 6 km i fredags efter jobbet, en otrolig skön känsla. Har alltid älskat att springa och den goa känslan efteråt. Det visar ju att yrseln och huvudvärken sakta blir bättre. Men kvar är ju den brännande känslan i kroppen.
Då man förlorat all tilltro till sjukvårdspersonal känns det väldigt bra skriva och läsa här.
Mattias😀


Added: November 19, 2017
Delete this entry Svara Se IP adress


Kommentar:
Mattias, tillägg till mitt förra inlägg: Visst kan benso ställa till det även efter kort tid. Våra hjärnor är så individuella när det gäller känslighet, och man vet aldrig vad benso kan ställa till med. Det är nog helt ok om man tar en enda tablett inför ex. en operation, men sedan så vet ingen vad som kan hända.
Vad jag ser som ev. abstinens är svagheten i dina ben, s.k. jellyben. Det brukar beskrivas som "timmerstockar, eller att gå i tung snö eller vatten" Det är symtom som jag verkligen känner igen. Hur mår du nu?:)


Added: November 16, 2017
Delete this entry Svara Se IP adress


Kommentar:
Hej igen! Eftersom jag är så oerhört känslig av mig i denna återhämtning så gjorde jag ett uppehåll. Allra minsta motgång gör att mina symtom rivs upp, och jag hamnar i en våg. Då finns det bara ett sätt: run! :D Nog om det, det är historia nu.

Hur går det för er? I januari har det gått 2 år, och det har inte hänt så mycket. Visst har många symtom släppt, men jag har kvar en enorm svaghet, kramp över bröstkorgen och magen, det sticker, bränner och rycker i kroppen. Hade jag vetat det här så hade jag anställt en SNYGG butler, som kunde hjälpa mig. Matlagning och städning känns fortfarande som helt omöjligt. Vad har hänt med mitt nya hem?
Om 2 månader är det dags för ett nytt foto till leg, och det fasar jag för. Hur kommer jag att se ut då :D Kortet lär nog inte bli godkänt, speciellt inte med den jättestora tovan på ena sidan. Men den får jag väl klippa bort.
Hur går det för er Chobbe och Mattias, hur mår ni?


Added: November 16, 2017
Delete this entry Svara Se IP adress
Powered by PHP Guestbook - brought to you by PHP Scripts
 
« First ‹ Prev 1 2 3 4 5 6 7 8 9 Nästa › Sista »