Erfarenhetssidans - Gästbok




Kommentar:
Hej Johan!

Tycker det verkar bra att du försöker hitta ett personligt schema som passar dig. Försök att undvika att ersätta Stesolid med någon annan medicin.
Är skeptisk till snabba kast upp och ner och än mer skeptisk till rådet att ta två extra Stesolid för att dämpa en abstinesreaktion.
En jämn stadig nedtrappning måste vara det som gäller. Höj sedan aldrig en redan sänkt dos. Det måste vara det som gäller.
Skaffa information om alla de olika typer av symtom som kan uppkomma. Du kommer inte att få alla symtom men du är bättre förberedd OM de skulle komma. Du slipper då akutbesök för nya symtom som du inte känner igen.
Har du stöd från närstående personer?


Added: May 9, 2007
Delete this entry Svara Se IP adress



Kommentar:
Hej Ove..

Jag får hjälp från psyk med nedtrappningen. Jag har ett shema som jag försöker följa.

Igår fick jag en muskelkrap i armen, jag har inte varit med om det förut så jag blev rädd och åkte till akuten. Där lungnade läkaren mig, och sa att jag kunde ta en lt tvåt stesolid om jag ville, jag tog två. Hade idag tid med min läkare vid psyk, och det var tur det, han sa att hape pricis som du skrev trappat för fort. Jag går nu tillbaka till att ta 7,5mg/dag, det var den sista dosen som jag funkade på, jag stod på 5mg i sex dagara, men tycker att det känns lite kort i dessa samanhang. Just nu är jag rädd för vad som händer i kroppen nu när de 15mg som jag var tvungen att ta igår för muskelkrampen. Hooo önskar det här knde vara över snart och att man kom ut hel på andra sidan......

Johan


Added: May 8, 2007
Delete this entry Svara Se IP adress



Kommentar:
Hej Johan!

Mitt intryck efter samtal mad många drabbade är att det kan vara svårt att trappa ut den sista delen. I början av nedtrapppningen kan man ta ganska stora steg men sedan försöker man göra stegen allt mindre. När man kommit till 2.5 mg kanske man skall nöja sig med att ta bort 0,5 mg som nästa steg osv. Man kan dela tabletten i fjärdedelar och kanske ännu mindre. Allt för att lindra abstinensen och ge kroppen möjlighet att återhämta sig
Att ersätta Stesolid med Stilnoct verkar inte vara en speciellt bra ide då det faktiskt kan förvärra. Stilnoct är en bensoanlog som knyter till Gaba precis som Stesolid gör och är narkotikaklassad och därmed beroendeskapande.
Theralen och Atarax känner jag dålig till. Har aldrig hört tals om att det finns några vetenskapliga belägg för att de lindrar abstinensen.
Var får du hjälp med nedtrappningen?


Added: May 7, 2007
Delete this entry Svara Se IP adress



Kommentar:
Hej Ove,

Jag, jag tycker att det jag som ska få allt beröm om, klarar av det…..

Jag började trappa den 1 Feb. och fram tills nu 0mg, jag har trappat med 2 veckors intervall, sen bort med tvåkommafemmilligram ige,n och sen är det bara följa schemat om man nått, annars gör man ett själv…

Stilnoctn kan trippa av bra om man abstinerarer Stesolid, inte annat än i akuta tillfällen
Atarax för att det ska verka lungade, men tröttheten kan ju ränkas-
Theralen: funkar muskavslapppnad samt kan bringa lite behaliga oro,

Så, ja de är för att underlätta abstinetiskitanfall

Stilnocten ska man vara varsam över, dels så kan se saker somm inte finns.,så vet jag inte hut än ska göre, jag menar måste ha stillnoct, men kan inte ta de p g a att j

PS: Jag skriver gärna till personer som har nått likanade lr halvt liknade problem,,

Jag är inte så tuff. Jag är bara ett litet barn som inte kunda säga nej när DR skulle bjda på godis.......

Johan


Added: May 7, 2007
Delete this entry Svara Se IP adress



Kommentar:
Hej Johnny!

Nej, jag tror inte det är de 2mg Stesolid som du har kvar som skapar den största tröttheten. Eller skall vi hellre säga utmattningen? Jag känner igen tröttheten/utmattningen som ett abstinensbesvär. Du tjänar förmodligen alltså inget på att snabba på utsättningen alltför fort. Jag är ingen sjukvårdsutbildad person. Detta är vad jag tror utifrån min egen erfarenhet av abstinensbesvär.


Added: May 7, 2007
Delete this entry Svara Se IP adress



Kommentar:
Hej
Tänkte trava ved i dag blev lite då o då.
Är o blir så jävla trött o orkeslös så det liknar ingenting,är det dessa 2 mg Stesolid som gör det???????????
Johnny


Added: May 7, 2007
Delete this entry Svara Se IP adress



Kommentar:
Hej Johan.
Du behöver inte svara på mailet ser att du har det jobbit just nu.
Johnny


Added: May 7, 2007
Delete this entry Svara Se IP adress



Kommentar:
Hej Johan!

Du verkar ha det tufft. Hur har du trappat ut? Har du någon läkarhjälp eller någon annan form av stöd?

Jag tycker du verkar gå hårt fram i din nedtrappning.
Varför tar du theralen; atarax och stilnoct? Är det för att uthärda abstinensen?


Added: May 6, 2007
Delete this entry Svara Se IP adress



Kommentar:
Är inne på den 48:e timmen utan Stesoli, det är drygt jobbit mellan åt. Tar Theralen, Atarax och ibland även en Stilnoct, ja menar måste ju få ut Stesoliden ur kroppen. Är inte säker på att jag klarar av detta, jag får väll se om det var värt att trappa ur dessa.

Added: May 6, 2007
Delete this entry Svara Se IP adress



Kommentar:
Hej.
Skulle vara intresant att få kontackt med Johan.


Added: May 5, 2007
Delete this entry Svara Se IP adress
Powered by PHP Guestbook - brought to you by PHP Scripts
 
« First ‹ Prev 907 908 909 910 911 912 913 Sista »